ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Thursday, June 01, 2006
Osaka castle

اولین باری که برای دیدن یه کستل (Castle) ژاپنی رفتیم، کستل شهر "کوموموتو" بود.(البته بهتره بگم قلعه) از دیدن قلعه خیلی خیلی تعجب کردم. آخه همه جا می گفتند که این قلعه قدمتی بیش از 400 سال داره ولی دیدیم که به نظر نوساز میاد. تازه داخلش هم آسانسور داشت. بعد که پرسیدیم گفتند که در گذشته اینجا کستلی به همین شکل وجود داشته و در جنگهای بین خانهای ژاپنی سوخته و از بین رفته. این قلعه با توجه به اطلاعات موجود روی بقایای قلعه قدیمی ساخته شده (البته برای جذب توریست و گردشگر محلی). خیلی برام جالب بود. یاد جوک ساختن آثار باستانی افتادم.

گذشته از اینکه خیلی از قلعه های دیگه ژاپنی به همین صورت دوباره بازسازی شدند، اما قلعه های ژاپنی زیبایی خاصی دارند که به یکبار دیدنش می ارزه. اکثر اونها رو بلندی تپه کوچکی ساخته شدند که چند دیواره محکم و خندق پر از آب اطراف اونها ساخته شده تا افراد داخل قلعه رو از حملات گروهای دیگه محافظت کنه.

چند هفته پیش که "اوساکا" رفته بودیم رفتیم و قلعه اونجا یا "اوساکا- جو" رو هم دیدیم. خیلی زیباتر بود. به خصوص فضای اطراف اون که به صورت پارک بزرگی در شهر اوساکا در اومده و جالبتر اینکه هفته های گذشته حالتی شبیه به نمایشگاه گل و گیاه داشت. گلها و گیاهان داخل محوطه قلعه زیبایی اونجا رو دوچندان کرده بود.