ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Saturday, March 18, 2006
دو موضوع جالب

چند روز پیش لیست سمینار ترم آینده آزمایشگاه همسرم رو زده بودند. همسرم که لیست رو نگاه کرده بود دیده بود که اسم چند تا از دانشجویان رو با حروف کاتاگانا نوشتند(این حروف در الفبای ژاپنی برای نوشتن کلمات خارجی استفاده می شه) از بقیه دانشجویان پرسیده بود که این خارجی ها از کجا میاند. در جواب گفته بودند که اینها ژاپنی هستند اما ما کانجی دقیق اسم اونها رو نمیدونیم به همین خاطر اسم اونها رو به کاتاگانا نوشتیم.

سیستم جمع آوری زباله اینجا به این صورته که حتما" زباله ها باید توی کیسه هایی با رنگ مشخص (قرمز، زرد و آبی برای زباله های مختلف) که توسط شرکت جمع آوری زباله تهیه می شه قرار داده بشه. فلسفه اینکار هم پرداخت هزینه دفع زباله از طریق پرداخت پول برای کیسه زباله است. البته این سیستم خیلی مفید و جالبه. هفته گذشته هم طبق لیست آپارتمان، من روزهای دوشنبه و پنجشنبه باید می رفتم و در محل انباشت زباله ها رو باز می کردم تا زباله گذاشته بشه و بعد از تخلیه هم باید می رفتم و در رو می بستم. وقتی رفتم که در رو ببندم دیدم که سه تا کیسه آشغال برچسب خورده اونجا باقی موندند. با دقت که نگاه کردم دیدم از کیسه های معمولی به جای کیسه زباله استفاده شده.

3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
با سلام

آپدیت شده با کلی تغییرات سر بزنی دست خالی بر نمیگردی.............

نوبهار است در آن کوش که خوش دل باشی

که بسی گل بدمد باز ..............

ضمن تبریک فرا رسیدن بهار به خدا میسپارمت

Anonymous Anonymous said...
سلام ترنم عزیز و مهربون. ممنونم از این همه اظهار لطفت. سال نو رو به تو و همسر خوبت تبریک می گم و امیدوارم سالی سرشار از شادی در پیش رو داشته باشین.

Anonymous Anonymous said...
سلام پيشاپش سال نو را به شما تبريک می گويم. سال خوبی داشته باشيد.