ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Wednesday, February 22, 2006
قطع درختان

اینکه کارهای عمرانی در هر جای دنیا مورد نیازه شکی نیست و ساخت و سازها هم برای افزایش رفاه افراد جامعه صورت می گیره. اما مساله مهمتر اینه که این ساخت و سازی که داره انجام می شه آیا ارزش خرابی ایجاد کرده رو داره ویا نه؟

خبر قطع تعداد زیادی درخت در پارک جنگلی لویزان در اطراف تهران و پافشاری بر قطع 2000 اصله درخت دیگر با توجه به کمبود فضای سبز شهرتهران و هزینه سنگین پرورش چنین درختانی عاقل بودن مسئولان مربوطه را زیر سئوال می برد. بزرگ شدن یک درخت رو با بزرگ شدن یک بچه مقایسه کنید. هر دو برای بزرگ شدن نیاز به مراقبت و تامین نیازهاشون دارند.

این ژاپنیهایی رو که ما دیدیم با اینحال که تمام شرایط آب و هوایی مورد نیاز برای پرورش و رشد و نمو درختان رو دارند و فضای سبز کافی و مطلوب توی اکثر شهرهاشون وجود داره باز در صورت مانع بودن درختی اون رو جابجا می کنند و قطع کردن اون شاید به این راحتی به ذهنشون نرسه. قطع کردن درخت برای از بین بردن مانع فیزیکی اون راحت ترین و بدون دردسرترین راه حلی است که به ذهن یک کارگر نجاری می رسه. بهانه کردن نوع درخت (کاج) برای قطع کردن اونها هم از بهانه های بدون بررسی کارشناسانه است.

4 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سیستم شهرسازی و خونه سازی تو تهران که افتضاحه

Anonymous Anonymous said...
سلام موفق باشید وسر بلند
به ما سر بزنید
متشکرم

Anonymous Anonymous said...
جالبه گاهی فکر میکنم هر چی از این ژاپنی ها بدونیم باز کمه . درسته ؟

Anonymous Anonymous said...
باشگاه مخاطبان شبکه جهانی جام جم
از وبلاگ خوبتان همیشه استفاده
می کنیم .راستی وبلاگ شبکه جام جم را دیده اید
؟