ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Tuesday, October 18, 2005
نقشه

نقشه های شهرها، توی ژاپن، معمولا" هر دو سال برای وارد کردن جدیدترین ساخت و سازها و تغییرات به صورت مجموعه کتابهای نقشه تجدید چاپ می شند. این نقشه ها معمولا"با مقیاس 3000/1 در نقاط شهری و با مقیاس 8000/1 درخارج از شهر تهیه شدند و کاملا" دقیقند و به راحتی می تونید هر خونه ای رو توی نقشه پیدا کنید.
علاوه بر این سیستم شماره گذاری جاده ها هم از نکات بسیار جالب اینجاست. خصوصا" برای ما خارجی ها که به خاطر سپردن اسامی ژاپنی کمی طول می کشه، شماره گذاری جاده ها بسیاری از مشکلات رو در مسافرتها حل می کنه. در کل ژاپن سه نوع جاده اصلی وجود داره: اتوبان (با تابلوهای سبز رنگ: برعکس رنگ جاده های معمولی و اتوبان در ایران)، جاده های منطقه ای و جاده های استانی. جاده های منطقه ای که معمولا" از چند استان عبور می کنند و با شماره داخل مثلث در تابلوهایی با زمینه آبی مشخص می شند و جاده های استانی با شماره داخل شش ضلعی در تابلوهایی با همون زمینه آبی ظاهر می شند و معمولا" خیلی طولانی نیستند.
توی همه پارکینگهای اتوبانها نقشه راهها و اتوبانها و مخصوصا" اتوبان مربوطه به صورت رایگان وجود داره و حتی بعضی مواقع هم نقشه انگلیسی دارند که باید سئوال کنید.
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سلام. از این مطلب جدیدتون هم خیلی خوشم امد. نیم نگاه زیبا هم با عنوان "افطاری در غربت، با اعمال شاغه!! (طنز)" بروز شد. حتما دیدن فرمایید.
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات
یا حق

Anonymous Anonymous said...
خیلی خوشحالم از آشنایی با وبلاگتون و با خوندنش کلی مطلب جدید یاد گرفتم همیشه خواهم آمد و مطالب علمی جالب تون رو خواهم خواند

Anonymous Anonymous said...
cheghadr man az Update hat aghab oftadam ! man az oon risheye niloofare abi tooye soop khordam migan kheili khasiat dare. inja ham naghshe haye raygan kheili ziade.