ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Sunday, October 09, 2005
سبزیهای شرقی
روش مصرف بسیاری از مواد غذایی توی ژاپن با کشورهای دیگه و خصوصا" ایران متفاوته. ژاپنیها خیلی زیاد در برنامه غذایی شون از سبزیجات استفاده می کنند که معمولا"به صورت نیمه پخته و یا کمی بخار دیده مصرف می شه. خیلی از سبزیهایی که اینجا وجود داره رو قبلا" توی ایران ندیده بودم و در مقابل بسیاری از سبزیهایی ایرانی هم اینجا دیده نمی شه. چیز جالب دیگه در مورد مصرف سبزی، آب سبزیجات ژاپنی هست که از کرفس، گوجه فرنگی، هویج و گاهی سبزیجات دیگه تهیه می شه و به شکل یسته بندی آبمیوه ها توی فروشگاهها دیده می شه.
سبزیهای جدیدی که اینجا دیدم :
ریشه گیاه بابا آدم، ریشه کرفس، ریشه جعفری، ریشه نیلوفر آبی(لوتوس )، واسابی(چاشنی ساشمی یا گوشت ماهی خام)، چایو، جوانه بامبو، تره فرنگی، سیب زمینی شیرین، یام ژاپنی، ریشه زنجبیل تازه، کدوهای آسیایی، انواع جوانه ها (ماش،سویا، لوبیا)، برگ تربچه، سویای تازه، باجیرو(ریحان ژاپنی) و از همه مهمتر ترب های سفید رنگ و کشیده ای که در ژاپنی" دایکون" گفته میشه و ژاپنی ها هم اعتقاد دارند که خوردنش باعث طول عمر میشه و روزانه در وعده های غذاییشون خیلی مصرف میکنند.
توی مطالب بعدی با عکس سبزیهای اینجا رو معرفی می کنم.
3 Comments:
Anonymous Anonymous said...
وبلاگ نیم نگاه زیبا با عنوان ،،غذا خوردن در خانواده های اصیل آلمانی،، به روز شد. خوشحال می شم که به وبلاگم سر بزنید.

Anonymous Anonymous said...
pas chi shod axa azizam?

Anonymous Anonymous said...
واقعاً که در انتخاب مطالب سلیقه دارید.مسایلی که برای ماها که در اینجا زندگی می کنیم عادی شده ولی برای کسی که ژاپن نیامده بسیار جالب و خواندنی است.خسته نباشید.