ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Wednesday, September 14, 2005
Zakuro
من اناری را، می كنم دانه، به دل میگويم
خوب بود اين مردم، دانه های دلشان پيدا بود.
سهراب سپهری

انار یکی از میوه های دوست داشتنی و خیلی خوشمزه ایه که خوشبختانه توی ایران زیاد کشت و کار می شه و به کشورهای دیگه از جمله حاشیه خلیج، قسمتهایی از اروپا و البته ژاپن صادر می شه.
از نظر ژاپنیها انار میوه ای تزئینی، ترش و گاهی اوقات تلخه که به علت دونه های ریز، شکل میوه و همچنین بذرهای سفت اون ارزش خوراکی خوبی نداره و به صورت تزئینی در بعضی شهرهای ژاپن دیده می شه.
از زمانی که اینجا زندگی می کنیم، بارها و بارها میوه انار رو توی فروشگاههای بزرگ اینجا دیدیم که از آمریکا و یا ایران به اینجا صادر شده. حتی توی بعضی از فروشگاهها هم نوعی آب انار تغلیظ شده که از انار ژاپنی به دست اومده و برای باب طبع ژاپنیها، شیرین هم شده وجود داره.
انارهای توی ایران مخصوصا انار میخوش یزد، ملس ساوه و انار امامزاده شهرضا از انارهای واقعا" خوشمزه هستند. اما انارهای ایرانی که ما اینجا دیدیم ترش و بد قیافه به نظر می رسند و علاوه بر این با تجربه بدی که ژاپنیها نسبت به انارهای ترش خودشون دارند میل و رغبت آنچنانی برای انار وارداتی دیده نمی شه. قیمت انار نسبت به بقیه میوه های وارداتی به اینجا در حد متوسطیه (میوه ای حدودا" 200 تا 400 ین). توی بعضی از فروشگاهها کنار قفسه ای که انار چیده شده معمولا" دستورالعمل نحوه خوردن هم وجود داره که تبلیغ خوبی برای فروش بیشتره.
5 Comments:
Anonymous Anonymous said...
Che heif ke miveye be in khoshmazegi ru nemikhoran. inja Anar kheili tarafdar dare va nesbatan kheili ham geroone shode doonei 3 dolar ham bekharim. Zakura esme Japonishe?

Blogger Cyrus said...
Khube ke in mardom doonehaaye deleshun peidaa nist. Choon dar insoorat, torshi haa va talkhi haa roo mishod...

Blogger Unknown said...
جات خالی بعد از چند سال من یه آب انار حسابی تو نمایشگاه اکسپو خوردم هرچند به خوشمزگی آب انارهای ایران نبود.

Anonymous Anonymous said...
سلام.
کدوم شهر ژاپن هستید؟آخه من هم 2 با ر آمدم به توکیو.

Blogger Majid Zohari said...
دهن آدم آب می‌افتد!