ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Friday, September 23, 2005
اشتغال، تفریح و درآمد
می دونید که جمعیت ژاپن در حدود 125 میلیون نفر است و توی چهار جزیره اصلی و بزرگ و حدود 1000 جزیره کوچک زندگی می کنند که مجموع مساحت اون تقریبا" یک پنجم ایران می شود. بیشتر نقاط کوهستانی و جنگلی هستند و تقریبا" 16 درصد مساحت ژاپن را زمینهای مسطح و یا شیبهای کم تشکیل داده اند که قابل ساخت و ساز و یا کشاورزی می باشند.
یکی از موارد بسیار جالب اشتغال این جمعیت بزرگه. بیشترفکر می کنند اینجا همه توی کارخانه های لوازم الکترونیک و یا ماشین سازی کار می کنند. جالبه که بدونید قسمت اعظم اشتغال اینجا به شغلهای خدماتی اختصاص داره. شغلهای مانند تهیه غذا، سرویس وسایل خونه و یا آزمایشگاهها و یا سرکشی مرتب برای افزایش ضریب ایمنی.
یکی از موارد بسیار جالب، اشتغال توی پارکها و محلهای تفریحیه. تهیه غذا، نظافت و .... دیزنی لند توکیو، یونیورسال استودیو اوزاکا و هوس تن بوش ناکازاکی همچنین از محلهای تفریحی خیلی بزرگ توی ژاپن هستند که روزانه هزاران نفر بازدید کننده دارند و بسیاری از ژاپنیها راه دوری را برای دیدن این محلها طی می کنند. وجود محلهای تفریحی اینچنینی و حتی فستیوالها مستفیم و یا غیر مستقیم باعث ایجاد مشاغل زیادی شده.
5 Comments:
Anonymous Anonymous said...
سلام جالب بود ضمنا خاطراتچی با مطلبی تحت عنوان کاش در هلند نميرم (طنز مماتی) بروز شد

Anonymous Anonymous said...
خسته نباشی،عجب اپدیتهایی کردی....

Anonymous Anonymous said...
اگر خواستی تبادل لینک داشته باشیم

Anonymous Anonymous said...
سلام.مدتها بود که نیامده بودم. به مطالب جالبی اشاره می کنید.

Anonymous Anonymous said...
حلول ماه پربرکت رمضان بر تمامی مهمانان ضیافت الهی مبارک باد. ضمنا با خاطراتم با مطلبی در مورد رمضان در هلند بروز شد.