ترنم گل سرخ
این وبلاگ سعی در اطلاع رسانی نکات مثبت زندگی در ژاپن دارد.
Friday, August 26, 2005
هندوانه های چهارگوش

ایرانیها به زیاد خوردن هندوانه دردنیا معروفند. از لحاظ میزان تولید هم ایران بالاترین میزان تولید رو در دنیا داره. اما اگه اطلاع داشته باشید بذرکاشتنی هندوانه از کشورهای دیگه مثل ژاپن، هلند و… وارد می شه.

هندوانه تنوع خیلی زیادی داره. مثلا" انواع بذری (مثل هندوانه تخمه ژاپونی که از نام روستای "جاپون" در استان خراسان گرفته شده که در اطراف اونجا بیشتر تولید می شه)، هندوانه گوشت زرد، هندوانه گرد، کشیده، هندوانه بدون بذر و ….

اما نوعی هندوانه اینجا گاهی به چشم می خوره که جالبه.

مدتها قبل یک کشاورز ژاپنی در شهر" شی کی کو" با خلاقیتش همه رو غافلگیر کرد و تونست هندوانه های مکعبی شکل تولید کنه. در اولین سال حدود 400 تا هندونه مکعبی شکل به دو شهرمهم ژاپن(توکیو و ازاکا)فرستاده شدن که هر کدوم با قیمت ده هزار ین (حدود 80 هزار تومان) به فروش رفتند. روش تهیه این هندوانه ها خیلی ساده است. هندوانه را داخل قالب شفاف قرار می دهند، بعد هندوانه رشد می کنه و شکل قالب را به خود می گیره. البته این قالب باید طوری ساخته شه که از آن هوا و نور عبور کنه. شکل قالب رو هم می توان به دلخواه تغییر داد. البته هر گیاهی تا یک اندازه قابلیت تغییر شکل رو داره که باید در نظر گرفت.

توجیهی که برای هندوانه های چهارگوش میارند اینه که راحت حمل می شند، راحت کنارهم چیده می شند و از همه مهمتر اینکه راحت تردر یخچال گذاشته می شند و موقع قاچ کردن هم به اینطرف و اونطرف قل نمی خورند. البته قیمت واقعا بالای این هندوانه ها همه مزایای اونها رو از بین می بره و به همین دلیل بیشتر در فروشگاهای لوکس دیده می شند.

7 Comments:
Blogger Cyrus said...
Sweet post.
But why are these watermelons so expensive?

Anonymous Anonymous said...
خيلی جالب بود.

Anonymous Anonymous said...
salam

Anonymous Anonymous said...
mishe begid shoma kodam shahre japan hastid

Blogger Majid Zohari said...
دهنم آب افتاد:))

Blogger گل سرخ said...
actually, material preparation and also lose of few malformed fruit mainly cause high price. but main part of price is only benefit.


ما توی جزیره کیوشو زندگی می کنیم.

Anonymous Anonymous said...
khili alii bod movafagh bashi